Переважна більшість регіональних ЗМІ (87%) оцінюють досвід співпраці із Верховною Радою як позитивний та відзначають у якості ключових показників конкретні результати співпраці та налагодження ефективної комунікації.
Про це свідчать результати дослідження «Прозорість роботи Верховної Ради України: думка регіональних ЗМІ», проведеного Центром розвитку бізнес технологій за підтримки Представництва Світового банку в Україні, які були презентовані під час експертного столу на тему: «Сучасні технології моніторингу контенту в органах державної влади».
Під час дослідження акцент було зроблено на ЗМІ, що працюють за межами столичного регіону. Онлайн-анкета була розіслана журналістам регіональних ЗМІ, головним чином суспільно-політичного, культурного та економічного напрямів.
Окрім того, з представниками деяких ЗМІ були проведені глибинні інтерв’ю з метою дослідження питань ефективності співпраці з Верховною Радою, обговорювався досвід співпраці з органами виконавчої влади, їх готовність до співпраці і якість наданих документів та інформації.
Результати опитування засвідчили, що майже 37% респондентів мають досвід співпраці з Верховною Радою більш як 3 роки, 23% – 1-3 роки, і близько 41% перебувають на початковому етапі співпраці. Представники більшості ЗМІ звернули увагу на те, що співпраця з Верховною Радою стала більш ефективною після 2014 року. Це пояснюється тим, що частина новообраних депутатів є вихідцями з журналістського середовища і добре розуміють специфіку та складності спілкування ЗМІ з представниками влади. На підтвердження цієї тези 59% респондентів відзначили, що інформаційна співпраця з Верховною Радою здійснювалася саме на рівні окремих депутатів. 28% респондентів мають досвід співпраці з різними комітетами парламенту, а 13% – зверталися з окремих питань до Апарату Верховної Ради України.
Оскільки сайт Верховної Ради України є офіційним джерелом інформації про роботу парламенту, оцінювання своєчасності подання на сайті інформації для поширення та використання ЗМІ посіло чільне місце у проведеному опитуванні. Найбільш якісним, на думку опитаних, є подання даних про структуру, повноваження та функції комітетів Верховної Ради– 52% респондентів оцінили якість на 4 і 5 балів сумарно. 49% опитаних вважають достатнім і подання даних про законодавчу базу, розклад пленарних засідань та результати поіменних голосувань. Наймеш якісно, з точки зору ЗМІ, подані дані, що містять списки відвідуваності парламентських комітетів та повні тексти відповідей на депутатські запити – 32% опитаних позитивно (сумарно) оцінили якість і своєчасність подання цих даних, а 41% – оцінили якість на 1 та 2 бали сумарно. Таким чином, офіційний сайт є основним джерелом – 65% опитаних найбільш активно використовують саме його.
Водночас, за результатами опитування та глибинних інтерв’ю, спостерігаються позитивні зрушення інституційного механізму Верховної Ради України у забезпеченні прозорості роботи парламенту для регіональних ЗМІ.
При цьому, на запитання щодо того, які кроки мають бути зроблені для забезпечення кращого функціонування інституційного механізму співпраці, переважна більшість респондентів (78%) відповіла, що вважає за потрібне проводити навчання представників Апарату Верховної Ради та депутатів комунікації з засобами масової інформації, а 50% також пропонують проводити навчання і представників ЗМІ.
Опитування було проведено в мережі Інтернет впродовж липня-серпня 2016 року серед представників засобів масової інформації по всій території України.
Джерело: Інформаційне управління Апарату Верховної Ради України